Liv & Lovisa

Av: Emma Granholm

Sista terminen i nian lider mot sitt slut och Liv och Lovisa är glada att de snart ska slippa varandra. De går i samma klass men lever heöt olika liv. Lovisa har allt: hon är rik, vacker och begåvad. Liv saknar det mesta, men hon har i alla fall vännerna Rick och Tanja.
På ett oväntat sätt vävs deras vägar samman och motsättningarna mellan dem blir allt tydligare. Till en början lyckas Liv behärska sin ilska, men till slut blir det för mycket för henne. Lovisa har alltid varit behärskad, men även hon har en gräns för vad hon kan tåla.
Katastrofen närmar sig oundvikligen...

Min kommentar:
Jag tyckte att boken var jätte bra. Men det var välldigt mycket "och" i boken.Det var också "och" i början av meningarna.
Det här är en bok för 11-14 åringar enligt mig. Det är välldigt mycker svordommar i boken.
Jag tycker även att boken är jätte spännande,, jag satt uppe länge på kvällarna och läste ! En välldigt läsvärd bok :)

Betyg:



Den slutade inte så lyckligt. Jag gillar mest lyckliga slut !

Kommentarer
Postat av: Kristin

jag har inte läst den, men mera inlägg tack!!

2009-12-30 @ 19:45:44
Postat av: Elli

Den verkar bra, ska läsa den :D

Fortsätt men dina inlägg :)

Lycka till med nya blogen :d

2009-12-31 @ 12:25:55
Postat av: emelie

jag kan hjälpa dig skicka ett mail med bilderna du vill ha, lösenordet m.m

2009-12-31 @ 18:35:23
URL: http://emele.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0